9 jaar ervaring in marketplaces,
meer dan 15 jaar in digitalisering

Ontmoet Peter

Attalo is een consultancybureau dat zich specifiek richt op strategisch advies bij verkoop via marketplaces. Attalo is opgericht door Peter van Riezen, die ruim 8 jaar werkzaam is geweest bij bol.com en in verschillende rollen is uitgegroeid tot marketplace expert. 

Nadat Peter de opkomst van verschillende marketplaces van dichtbij heeft zien evolueren tot een volwassen platform economie werd het tijd om deze kennis niet alleen in te zetten binnen bol.com, maar breder in de markt. Voor elk bedrijf dat een volgende stap wil zetten op marketplaces, welke marketplace dan ook. Met de sterk toenemende vraag naar expertise binnen marketplaces blijft Attalo zich continu uitbreiden met de meest ervaren experts.

De kennis binnen Attalo beperkt zich niet alleen tot verkopen op marketplaces. Attalo herbergt in totaal meer dan 15 jaar ervaring in digitalisering. Met zeer uitgebreide kennis van online marketing, customer journeys, conversie en product- en brand management is Attalo een ervaren strategische partner voor jouw online vraagstukken.

De geschiedenis als inspiratie

Het succes van online marketplaces zoals bol.com en Amazon als verkoopkanaal is misschien opmerkelijk de afgelopen jaren, maar wanneer je kijkt naar de geschiedenis van handel is het allerminst verrassend. Het marktplaats model is al eeuwenlang succesvol.

Zo werd Nederland een handelsgrootmacht in de middeleeuwen en speelde de stapelmarkt in die tijd een belangrijke rol in de ontwikkeling van Amsterdam als wereldstad. De stapelmarkt was de centrale plek waar goederen vanuit de hele wereld naartoe gebracht werden om vervolgens doorverkocht of -vervoerd te worden.

Al 2000 jaar eerder waren het de Grieken die een nog grotere voetafdruk achterlieten in de geschiedenis. Hun agora, wat letterlijk verzamelplaats betekent, was de plek waar het sociale leven zich afspeelde, je je liet onderwijzen en die belangrijke politieke en commerciële functies had. Koning Attalos liet in de 2e eeuw voor Christus de imposante Stoa van Attalos bouwen op de agora van Athene. Het gebouw had een lange rij kamers, die vermoedelijk als winkels werden gebruikt.

In 2022 ontstaat Attalo als modern digital marketplace consultancybureau vanuit de overtuiging dat marketplaces geen tijdelijk verdienmodel zijn, maar een succesvolle historisch bewezen formule.